perjantai 22. huhtikuuta 2016

Epämääräistä sepustusta

Sanoinko aiemmin kirppispöytää suunnitellessa, että ylimääräistä tavaraa ei hirveästi ole? Kyllä sitä on aina vaan. Muutamia vuosia sitten vielä avioliitossa ollessani kiinnostuin kovasti sisustamisesta. Minulle on tyypillistä (tai tämä on varmaan tyypillistä monelle), että aina on joku "juttu ylitse muiden", minkä vuoksi jaksan touhottaa ja ihmetellä. Esimerkiksi aivan vasta innostuin tekemään saippuaa. Olen tehnyt sitä itse jo pitkään, mutta välillä en jaksa kiinnostua asiasta pitkään aikaan. Aina on siis joku yksittäinen kiinnostuksen kohde, johon saatan uppoutua aivan täysin. Ja jossain vaiheessa elämää se oli sisustaminen. Siinäkin oli omanlaisia vaiheita, kuten maalaisromanttinen vaihe, voi kyllä. Minulla on siltä ajalta edelleen Greengaten lattemukeja, jotka jäivät eron jälkeen minulle (miksiköhän, hehheh) ja ovat oikeastaan ihan kivoja. Mutta kovin paljon romanttista höttöä en enää kestä. Heräsin keskellä tuota romanttista sisustusvaihetta siihen, että minulla on astiapyyhkeitä, joissa on ruusukuvioita. En ole ikinä edes pitänyt ruusuista kukkina...

Sisustaminen kiinnostaa edelleenkin jossain määrin. Pidän vanhasta käyttölasista, vanhoista ja vaikka hieman kuluneista huonekaluista, räsymatoista ja opetustauluista (jälkimmäisiä minulla onkin ihan liikaa). Mutta nähtävästi jäänteitä menneiltä sisustuskausilta riittää edelleen, koska makuuhuoneeni nurkassa on nyt sininen ikeakassi aivan täynnä tavaraa. Ehkä se osittain liittyy myös siihen, että tavaroista luopuminen edistyy asteittain. Viime kerralla kun varasin kirppispöydän, en vielä ollut valmis luopumaan metallisesta häkkyrästä, jonka sisällä on lankakerä (tämän voi ripustaa seinälle). Mitään käyttöä minulla ei sille ole, vaikka onhan se söpö. Söpöjäkin tavaroita on kiva olla, mutta ne voivat samalla olla oikeasti käytössä olevia tavaroita.

Seligsonin salkkupalvelu näyttää nyt ensimmäiset 30 euroa tai itse asiassa vähemmän, koska meni parissa päivässä iloisesti miinukselle :D. Nooh, sijoitusaika on todennäköisesti useampi kymmenen vuotta, joten siinä ajassa rahasto toivottavasti myös tuottaa voittoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti