tiistai 28. kesäkuuta 2022

Kesäloma

Kesäloman kolmas viikko menossa. Olen flunssassa viidettä päivää ja ulkona on tietenkin täydellinen ilma. Sisällä istuminen turhauttaa siinäkin mielessä, että mokasin raskaasti ja sotkin miesasiani taas kerran. Tavallaan hassua, että reilun parin vuoden jälkeen tapasin lopulta kivan tyypin. Ehkä olin vaan sen parin vuoden jäljiltä liian rikki ja muutenkin kaikin puolin typerä, enkä tajunnut, että kyseinen ihminen ehkä piti minusta oikeasti. On harvinaista löytää sellainen mies, jonka kanssa asiat vaan olivat mutkattomia ja helppoja. Jolla oli älyttömän kiva nenä. Joka näytti uskomattoman söpöltä nukkuessaan. Mutta sotkin asiat ja sain hänet ahdistumaan. Päätin ottaa nyt vähän pidemmän tauon deittailusta. En selvästi ole yhteensopiva sen asian kanssa. 

Töissä on ollut täysi kaaos ja senkin jälkeen aika rankkaa. Olen hieman selaillut muita työpaikkoja, mutta mitään realistista vaihtoehtoa en ole löytänyt. Raha-asiat ovat vähän sekaisin, enkä olen onnistunut säästämään kunnollista puskuria. Jossain kohtaa syksyllä tulee tasauslasku vesimittarin mukaan, ja odotan sitä nyt jo kauhulla. Teinit ovat alkaneet asumaan suihkussa ja viime vuonna tasauslasku oli iso. Kuitenkin lapsille pitäisi järjestää jotakin mukavaa kesäreissua ja tekemistä.

En ole edes ihan varma ovatko palkat tulleet oikein lakon takia, mutta toukokuun palkka oli kokonaisuudessaan niin iso, etten ole alkanut tarkistelemaan asiaa. Kun palkanmaksu takkusi lakon taki, niin tottakai samalla hetkellä luottokorttini tiedot joutuivat vääriin käsiin ja asiaa piti selvitellä useampi tovi. Kellarissa ei ole vieläkään valoa, eikä pihalla tietoakaan kuistista. Hankin kuitenkin sellaisen näppärän ruohotrimmerin, enkä vielä onnistunut huitaisemaan sillä itseäni. Olen saanut parissa päivässä kummasti asioita aikaan vaikeiden ajatusten ja itkunpuuskien välissä. 

Pääsimme loppukeväästä lopulta sairastamaan koronaa ja samalla aloin ystävystymään paremmin samassa kaveriporukassa olleen miehen kanssa, joka sairasti sen täsmälleen samaan aikaan. Juttelimme mesessä päivät pääksytysten ja nyt minulla on miespuolinen ystävä. Tai ehkä vaan ystävä. Olen silti vähän mielissäni siitä, että ensimmäistä kertaa elämässäni mies pitää minusta ihmisenä niin paljon, että haluaa viettää kanssani aikaa ja tehdä asioita. Käymme yhdessä esimerkiksi kuntosalilla. Loppukeväästä innostuin treenaamisesta uudelleen ja olen nyt päässyt parin vuoden takaisiin maksimipainoihin. 

Ystävät ovat yksi parhaita asioita elämässä. Vielä on tulossa useammat kesäfestarit ja varmasti muitakin kivoja juttuja. Yritän ajatella, että elämä on mielettömän hieno asia, vaikka minulla ei olisikaan syliä, johon käpertyä. Se itkettää tässä kohtaa, mutta ensi viikolla on taas hieman helpompi olla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti