perjantai 26. lokakuuta 2018

Epäpätevyysvähennyksistä

Ensin tuntui, ettei tapahdu yhtään mitään ja sitten avasin yövuorossa työsähköpostin. Siellä odottikin palvelupäällikön päätös vähennyksien maksamisesta. Saan takaisin vähennykset kaikista sairaanhoitajan sijaisuuksista. Lähihoitajan sijaisuuksia ei huomioitu, mutta sen perusteena on ehkä (sitä ei päätöksessä mainittu) pidetty sitä, että minulla ei lähihoitajan tutkintoa ollut ja opiskelin sairaanhoitajaksi. Se mikä päätöksessä yllätti oli se, että palvelupäällikkö (tai se kuuluisa joku) oli kaivanut noita vähennyksiä palkkakuiteista esiin enemmän kuin itse olin ilmoittanut. Palkanlaskenta oli nähtävästi pidättänyt vähennyksen vielä sen jälkeenkin, kun oli ilmoittanut minulle lopettavansa sen (kiitos vaan). Nyt sitten jännityksellä odotetaan, että paljonko sieltä tulee maksuun, kun summasta luonnollisesti menee myös verot. Omat laskelmani ovat noin tonnin paikkeilla. Ja haaveena on tietysti maksaa koko opintolaina pois. Ylimääräinen lyhennys tässä kuussa kaatui ylimääräisiin menoihin (kuinkas muuten) ja Nordea myös muutti verkkopankkiaan niin, ettei sieltä jatkossa voi laittaa viestiä ylimääräisestä lyhennyksestä. Vähennykset tulevat maksuun jo ensi viikolla, hui!

Illat pimenevät, mutta olen käynyt juoksemassa ja kuntosalilla ja olen varmaan energisempi kuin kesällä :D. Olen jättänyt sokerin ja muutkin herkut vähemmälle ja puntari kiittää, -3kg kuukaudessa. Ehkä vähän liikaa näin normaalipainon sisällä, mutta tilanne varmasti elää joulun lähestyessä...

2 kommenttia:

  1. Jes, hieno homma! Oikeus voitti :) Ja olet piristynytkin kun oot päässyt urheilemaan, jee!

    VastaaPoista